maandag 1 april 2013

♡ Kringloopgeluk ♡

De zon schijnt, de paasklokken zijn geweest en binnen een maandje is mijn eigen ei uitgebroed: reden genoeg om wat cadeautjes weg te geven. Cadeautjes, meervoud, correct, want ik mag maar liefst drie exemplaren van dit heerlijke boek uitdelen - en ik heb het nog geeneens zelf geschreven!

Het boek heet 'Kringloopgeluk'.
Het is geschreven door Ingthings.
En je wordt er op slag vrolijk van!


Het is zo een boek dat uitpuilt van de maarwaaromhebikdatnunietbedacht-dingetjes. Kleine, fijne, lieve dingetjes.

 
En het begint al meteen goed, met een citaat uit Alice in Wonderland.

 
Het is zo'n boek waarvan je meteen alle kringloopwinkels en rommelmarkten in de wijde omtrek wilt gaan afschuimen voor de vrolijkste retrospulletjes. Om er dan meteen een laagje verf over te zetten - of net niet.
 
Want wat geeft meer voldoening geeft dan een oud meubel of hebbedingetje van de ondergang redden? En als je niet goed weet wat doen met al je vondsten: je vindt heel wat inspiratie in het boek! 
 
Kektnekeeriere, van zo'n mooie dingen word je toch vanzelf gelukkig?

Zelfs mijn dochter krijgt maar niet genoeg van het boek. Op elke bladzijde ontdekt ze altijd weer nieuwe dingen. De foto hieronder is een van haar favorieten en daarom speciaal voor haar online: de tommol*. (* schommel)
 
 
Hier naast mij liggen drie Kringloopgelukjes op een stapel. Wil je er één van winnen? Laat dan bij de reacties weten wat jouw ultieme kringloop- of rommelmarktvondst is. 
 
Op zondag 21 april is er achter onze hoek, op het Krugerplein, weer een grote rommelmarkt. Prima timing om onze onschuldige kinderhand drie winnaars te laten loten!
Uw tijd gaat nu in - en loopt weer af op zaterdag 20 april, om 23.59 uur.
 
Gelukkig komen de kringloopkriebels die ik van het boek krijg helemaal als geroepen, want er staat dit weekend een nachtje Tongeren met mijn mama op het programma. Eindelijk eens de grootste antiekmarkt van de Benelux plunderen, woot woot! 

57 opmerkingen:

Sylvie zei

Jeej en ik ben helemaal eerst :) Mijn ultieme rommelmarktvondst? Een witte kruik met een grote rode appel op die dan ook nog eens uit Spanje kwam (niet toevallig mijn lievelingsland). Van rommelmarktvondsten word je gewoon happy :) Dat boek ziet er superleuk uit! Als ik niet win, vraag ik het voor mijn verjaardag denk ik ;-) en veel succes binnen een maand! We zijn benieuwd naar jullie volgend schattig spruitje :)

OCTOPOES zei

Kan niet anders dan een geweldig boek zijn dus vertel ik graag over mijn mooiste kringloopvondst!
Meer dan 10 jaar geleden ontdekte ik er een prachtige twijfelaar van pitch pine, gedecapeerd en al. Net toen ik had betaald kwam een mevrouw aanlopen om datzelfde bed te kopen.
Mijn dochter slaapt er nog steeds in... (foto op m 'n blog).

Veel plezier in Tongeren, al vind je de dag ervoor veel van de standhouders al in Sint-Truiden.
Weliswaar met kleinere prijsjes wegens minder toeristisch!

maarnietvangrijs zei

Nog een maandje broeden maar?!!! :-) Ik vond ooit een prachtig retrojurkje (jaren vijftig denk ik) in de kringloopwinkel voor 2,50 euro. Ik was er helemaal weg van! Maar de dametjes hier weigerden het te dragen.... Ik heb het dus op marktplaats gezet en verkocht.

Nike zei

De rommelmarkt in Rijsel al eens gedaan? In september, als ik mij niet vergis. De hele stad is dan ingenomen door antiek- en rommelmarchands.
Anyways, afgelopen nazomer slenterde ik rond op de rommelmarkt van de Prinsenhoffeesten in Gent. We hadden ons voorgenomen alleen te kijken, niet te kopen. Ik spotte een letterbak. We hadden er vroeger één in huis, sweet memories. Maar ja, er waren voornemens, de centen bleven in de portemonnee. Even later liep ik een vriendin tegen het lijf. Ik vertelde haar over de letterbak. We namen afscheid; wij slenterden nog even verder. Net toen we de rommelmarkt wilden verlaten hoorde ik mijn naam. Het was de vriendin. Ze liep mij hijgend tegemoet, met een letterbak in de hand. De schat heeft hem voor mij gekocht. Het heeft haar welgeteld twee euro gekost ;-)

lies zei

Zou graag meedoen. Mijn favoriete rommelmarkt? Die van Runkst, Hasselt, omdat je er altijd wel iets vindt. Ook die van de Banneux-wijk elk jaar is tof, opnieuw in Hasselt.

lies zei

Oeps, ik ben de lies van hierboven. Heb verkeerd geantwoord. Mijn favoriete rommelmarktvondst is een oude Singer naaimachine (zo'n heel meubel). Ik naai er niet mee maar hij is gewoon heel mooi om naar te kijken.

Miss and Mrs. zei

Oei, ik ben een rommelmarkt- en kringwinkelmaagd. Maar net daarom wil ik zo graag meedoen om het boek te winnen! ;-)

Linda zei

Mijn ultieme vondst is een heel mooi oud poppenwiegje van riet, met een hemeltje erboven. Het heeft prachtige schuine zwarte pootjes, en erin ligt een gehaakt dekentje (die Ingrid zelfs voor dochter haakte toen we een ruiltje deden een paar jaar geleden). Ik kocht hem voor een beetje in de kringloopwinkel. Dochter is er nog steeds heel blij mee! Wat een plezier voor een paar euro.

Els04 zei

Zaterdag gevonden: 2 Sarah Kay mokken, elk 50 cent!
Geweldig schoon koopje he!

Het grote boek van Florien zei

Fisher Price speelgoed! In het algemeen :) Ooit eens een garage laten staan en heel veel spijt van gehad. Sindsdien nooit meer twijfelen!

Himiko zei

Breinaalden! In een maat die ik hier maar nergens meer in de winkel vond... dat komt ervan als je breit uit boeken die je ook al jaar en dag niet meer in de winkel vindt...

Kim zei

Mijn lief en ik gingen zaterdag naar Antwerpen. Hij wou na een tijdje naar huis, ik niet en dik tegen zijn zin liep hij wat naast mij rond te slenteren. Dag leuke sfeer waarin we vertrokken waren!
Maar per toevel passeerden we langs de kringloopwinkel in Sint- Jorispoort en vlak aan de ingang stond DE éénzit (zo eentje dat in de jaren 60 gemaakt is en waar ze nu schandalig veel geld voor vragen)die we al zo lang willen voor in ons nieuwe huis. En terwijl ik snel het prijskaartje eraf trok en Christophe al naar de kassa aan het lopen was kwam de goede sfeer terug en hadden we nog een heerlijke middag. Leve de kringloopwinkel!!!

Oon zei

Vorig jaar op de rommelmarkt in mijn straat een jaren '50 boek gekocht van Alain Grée in superstaat. Het is in het Frans, dus de kinderen hebben er niet echt oog voor, maar ik geniet wekelijks van het even bladeren door dat boek met die prachtige tekeningen. Om van die oude boekengeur nog maar te zwijgen. Love it!

Kristien zei

Zalig boek, ik ben er al lang naar aan het uitkijken! Mijn dochter en ik zullen er uren in kunnen neuzen! Mijn leukste kringloopvondst is een huisje van fisher price met alle mannetjes en meubeltjes en autotjes en zo er nog bij....was zoooo blij!

Liesbet Rombaut zei

Ik ga af en toe naar een kringwinkel of rommelmarkt, maar blijkbaar nooit op het juiste moment of ik heb er gewoon geen oog voor, geen idee. Maar dit boek interesseert me wel!

Katrien zei

Dat boek zou ik heel graag winnen! (en ineens bedankt voor de tip van de rommelmarkt op het Krugerplein)
Zo één ultieme vondst, dat is te moeilijk. Mijn rode wollen jas van 3 euro, de mooie glazen lamp, de eikenhouten eettafel en -stoelen, heel wat speelgoed en de halve garderobe van onzen Thieu, de leren hoekzetel, lapjes stof die liggen te wachten, de houten mobile van Mac uit mijn lievelingsboek,...
Ik denk dat ik de helft van de keren at ik een kringwinkel of rommelmarkt bezoek, wel een "ultieme vondst" koop ;-)

Anoniem zei

Ha! Ik wil ook wel zo'n boek :-) Mijn lievelingskringwinkelaankoop is een wit kanten bloesje uit de jaren 30'. Ik kocht het op mijn 16e, midden in mijn bohemienperiode, op het Vossenplein, voor 200 frank. Toen was dat daar nog authentiek. Ik ben er nu 32 en ik draag het nog steeds! Babsie*

Jozefien zei

Cowboyboots! In het perfecte cognackleur, met een klein hakje en niet te mannelijk. Helaas was het prijskaartje geen prikje, maar ik móest ze gewoon hebben dus ik heb ze dan ook gedragen tot ze bijna uit elkaar vielen. Echte bjoeties waren het. Tips om andere verborgen schatten te ontdekken - en wie weet nog zo'n paar? - zijn meer dan welkom. Ik doe dus graag mee voor het boek!

Vink zei

Ja! De max! Heel ons huis bestaat uit Kringwinkelvondsten. Ik kan daar bijzonder gelukkig van worden. Wij verzamelen de oude Fisher Price 'mannetjes', en het is steeds weer feest als we onze collectie kunnen aanvullen!

Juffertje in het Groen zei

Mijn beste kringloopvondst ooit deed ik in 2001 en bestond uit 4 eiken Louis XVI-stoelen (rugleuning = medaillon). Helemaal gestript en voor maar 80 BEF (€ 2) per stuk.
Dat boek lijkt me heel leuk en inspirerend, net als de blog van Ingthings.

Nina zei

Mijn ultieme vondsten tot nu toe zijn houten kratten van Stella Artois en Camel, maar ik zou nog net iets gelukkiger zijn als ik een oude typmachine zou vinden en een paar kasten die ik wat kan pimpen om de typmachine en een platenspeler op te zetten.

lielebeesje zei

Wij hebben een prachtige kringloopkast. Ooit bedoeld voor in een bureau, in ons vorige huis in de keuken en nu op de slaapkamer van Thias...

Anoniem zei

Wauw wat een mooie foto's!
Van dat boek word ik wel blij!daarvoor gooi ik mijn anonimiteit wel even overboord..
Mijn Sven is niet zo meegaand als de jouwe dus kan niet zo los gaan in kringloopwinkels, maar heb wel een heel mooi televisiekastje!
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes Esther (estherhengeveld@live.nl)

Barbara zei

Oooh, dat ziet er echt een ZAAALIG boek uit!! DiT wil ik zo graag winnen!! Ik heb al heel veel geweldige kringwinkelvondsten gedaan, ik zou niet weten wat de topper is... Ik heb al een hoop prachtige tasjes en schoteltjes gevonden, leuke retropuzzels, een keischattig bloemenlampje, enz. Ik kocht er ook al heel veel speelgoedjes, en schattige kitch-beeldjes, en ook geweldig leuke spiegel-kadertjes van Holly Hobby voor op de kamer van de dochter. En zo kan ik nog wel effe doorgaan, ik ben er een klein beetje aan verslaafd... De meest gebruikte kringwinkelvondst zal echter zijn: mijn paar rubberlaarzen :-) Lang leve de kringwinkel en rommelmarkten!!!

Anoniem zei

In een Gentse kringloopwinkel vond ik ooit e heel mooi Italiaans plooi-schoolbankje. Maar ik vind meestal wel iets en daar word ik het meest blij van: van onverwachte vondsten.
groetjes, Niek

lisa zei

Och, voor 1 symbolische euro heb ik een paar schoenen gekocht, ooit, op een rommelmarkt in het dorp waar mijn ouders wonen. Bruine leren gaatjesschoenen, vast van een oude nette meneer geweest. En ik draag ze nog altijd, vooral bij afspraken waar ik netjes gekleed moet. Hoe heerlijk!

Liesbeth zei

Ooit vond ik in de kringloopwinkel zo'n kroketmarchine net zoals mijn mama heeft. Zo'n spijt dat ik dat niet gekocht heb! Verder koop ik er veel schattige kleertjes voor mijn zoontje. En waren de beste kringloopvondsten op de zolder van ons huis: bierpotten op zijn Duits, looza-glazen en een prachtige kast die we nu aan het opmaken zijn. Op de tweedehandsdesignmarkt in Antwerpen kochten we ooit twee schuimzetels van Sixinch. Ook een topper!

Spontanity zei

Wilde het zelf al heel graag gaan kopen. Maar nu waag ik hier een kansje. Mijn ultieme kringloopvondst, ....... ja, dat is toch wel het lichtblauwe theetipje van het oilily servies, wat ik nog niet had en wat ook niet meer te koop is in de DE winkel. Maar dit was puur geluk. Een echte vondst dus. Nu ben ik nog op zoek naar de theepot, want heb van die van mij twee weken geleden het oor afgebroken. Maar dat zal moeilijk worden, die te vinden.

Sara zei

Mijn ultieme vondst is de kast die ik in de kringwinkel kocht voor een appel en een ei en die nu staat te pronken in mijn living.

Fo zei

Mijn mooiste rommelmarktvondst is een klein kastje om op te hangen aan de muur. Het is gewoon perfect en heel retro. En rommelmarkt aan het Krugerplein? Het staat in mijn agenda. Dankuwel daarvoor!

Fo zei

Mijn mooiste rommelmarktvondst is een klein kastje om op te hangen aan de muur. Het is gewoon perfect en heel retro. En rommelmarkt aan het Krugerplein? Het staat in mijn agenda. Dankuwel daarvoor!

Fo zei

Mijn mooiste rommelmarktvondst is een klein kastje om op te hangen aan de muur. Het is gewoon perfect en heel retro. En rommelmarkt aan het Krugerplein? Het staat in mijn agenda. Dankuwel daarvoor!

Juffrouw Wallie zei

Op de antiekmarkt in Tongeren kochten wij 5,5 jaar geleden een set van 3 theaterstoelen. We zijn ondertussen al 3x verhuisd en hebben al veel rommel weggegooid, maar de stoelen krijgen steeds een ereplaats!

joris zei

Mijn grootste kringloopwinkelvondst is een poppenkast. Check http://effenafschoon.blogspot.be/2010/07/leve-de-web.html! Ons Saar is er zot van. Binnenkort mag ik zelfs poppenkast gaan spelen in haar klasje.

vrolijk by Leen zei

mijn ultieme vondst?! ik kan niet kiezen... mijn naaikoffer of de make-uptafel voor mijn dochter die ik opknapte en schilderde? of de mooie retrostof met groene en blauwe bloemen (waar ik de schaar nog steeds niet in durfde te zetten)? of het jaren 50 stoeltje dat eigenlijk wat in de weg staat? de 12 (!!) stembriefkisten die ik op een veiling kocht voor slechts 5 euro? of de mooie babykleertjes die ik gisteren voor een habbekrats vond op de rommelmarkt te Merksplas... ik kan niet kiezen!
maar dit boek ga ik zeker aanschaffen, ik word direct al vrolijk als ik Ingrid haar blog lees ;-)

Judith zei

Na even rondgesnuffeld te hebben in de kringloop hier om de hoek stond ik met niet al te volle handen weer buiten. En dan moet je altijd eerst langs een hele verzameling zooi die het niet heeft gehaald in de winkel te staan wegens kapot/te vuil/raar/enz onder het afdak. En daar stonden ze: twee kinderstoeltjes met pootjes en leuningen in de vorm van potloden. Een daarvan was afgebroken, de rest was bijna te smerig om vast te houden en het geheel was geschilderd in bet-niet-felle kleuren. Inmiddels zijn ze wit en worden ze veelvuldig gebruikt door de minimannen (alleen n klein beetje jammer dat ze net iets te laag zijn voor bij het ikeatafeltje - of dat tafeltje net iets te hoog-).
Heel verhaal maar bij deze: ik doe mee!

noeks zei

Ik waag ook een gokje :-)
Mijn mooiste vondst?
De houten letterblokjes, ik heb er eens over geblogd, zo'n hele partij met mooie houten blokjes met letters erop.....Ik heb er overal zo een torentje staan, word er nog steeds vrolijk van!

joppe zei

Rommelmarkten en kringloopwinkels, love it! Ik kan er uren blijven rondlopen, ondertussen samen met de 3 dochters, die het ook geweldig vinden om in tweedehandswinkels kleding te kopen. Het leukste wat ik er ooit vond, leuke bordjes van 20 cent/stuk. Ik heb er maar 3 van. En echt waar het is vechten om op de plaats te zitten waar zo'n bordje staat.

Lily zei

Een oud rond tafelkleed dat een zalig zwierig rokje werd!

Griet zei

Een belachelijk gewoon kandelaartje of kaarsenhoudertje. Maar het verhuist nog steeds mee naar elke nieuwe bestemming (in België) :)

Karen. zei

Ik doe graag mee! Mijn ultieme kringloopvondst was een handmade rokje, dat vervolgens in de kringloop terecht kwam en zo door mij gevonden werd. Ook grappig: een vriend wie zijn surfboard achterliet in zijn vorige huis en opeens -toen we samen in de kringloop waren- zijn eigen surfboard daar zag staan!

Unknown zei

Hoi Sarah,geweldig leuk boek,volg al van bij het begin de blog van ingthings.Ik schuim al jaren de marktjes en de kringloopwinkels af en kom elke keer weer terug met een 'vondst'.Geed de meeste dingen een tweede leven.PS.:heb net van jouw nichtje van de blog gehoord en hij is goed ...groetjes-de tante van Nele

Kelly - Ma vie en vert zei

Ik zit hier nu al vijf minuten te denken wat mijn ultieme kringloopvondst zou kunnen zijn, maar het is bijzonder moeilijk om er eentje uit te kiezen. Ik ben wel blij met mijn retrobreitas, maar eigenlijk ben ik content met al mijn kringloopvondsten... Het ziet er alleszins een schoon boekske uit!

B. zei

Een keischone glazen-potjes-met-motief-verzameling. Ik was helemaal vergeten dat ik ze had, tot ik ze een paar weken geleden bij het uitmesten van een kast plots weer tegenkwam.

Nu ik er over nadenk: wij zijn hier eigenlijk een kringwinkel-op-ons-eigen. Koopjes doen, iemand? ;)

Katrien zei

Een oude garage van fisher price! Lang naar gezocht en zo blij dat we waren toen we er eentje vonden. En onze zoontjes ook: ze spelen er dagelijks mee.

Corine Ars zei

Mijn mooiste vangst is een mega grote lap retro stof. Hij ligt al drie jaar in mijn kast maar vanmorgen ging de schaar er in! Het wordt een vlaggenlijn voor een lief meisje wat op het punt staat geboren te worden..Mama en papa van dit mensje-to-be zijn die hard retro fans.Dus een betere plek voor die knalgroene bloemenstof kan ik niet denken

liesbeth zei

Een prachtige theepot, vergezeld van een schattig en o -zo-vrolijk bloemenserviesje. We kochten deze geweldige vondst voor een prikje op de Dageraadplaats! Ik was er meteen verliefd op en dat ben ik nog steeds.

Sara zei

Oh wat een inspiratie. Mijn kringloopgeluk; een prachtig schommelledikantje waar na een likje verf en inspiratie van m''n eigen oude commode een heerlijk babybedje uit tevoorschijn kwam. Nog maar een paar maandjes en dan wordt 'ie weer gevuld met een lieve kleine uk.

Unknown zei

Wat heb je een mooi blog!! Ik ga je volgen!!! En ik doe graag mee aan je giveaway! Mijn beste kringloopvonstvis toch wel mijn witte theepot voor1,50(: waarvan ik de deksel ga spuitennin het neon:)

Gr linda(creasnuf)

Anneleen zei

Ik hou van de kringwinkel!!
Mijn absolute favoriete buit was een retro oranje bureaulampje, ik ben er nog steeds zooooo blij mee!
Het licht de donkere avonden op terwijl ik aan mijn naaimachine zit :-)
Groetjes

Mars zei

Ik kom via Els op jouw blog terecht en doe heel graag mee aan deze giveaway! Ik ben dol op kringloopwinkelen! Mijn mooiste vondst? Hmm ik denk de dijkstra lamp die ik laatst vond op de rommelmarkt!

rianne zei

Al googlelend :) naar kringloopgeluk kom ik op je blog, grappig! Ik kan bijna niet kiezen uit alle mooie kringloopschatten, maar ik ga voor kinderspelletjes met houten kralen en van Dick Bruna, de echte ouderwetse, puur jeugdsentiment :)

vee zei

Ik hebhetboek zelf al, dus zal niet gulzig zijn en meedoen.
Maar het is echt een geweldig boek, waar je gewoon blij van wordt
Ik heb juist zelf een doos naar de kringloop gebracht en wss zijn er binnenkort mensen blij met mijn spullen, allé dat hoopik maar

vee zei

Ik hebhetboek zelf al, dus zal niet gulzig zijn en meedoen.
Maar het is echt een geweldig boek, waar je gewoon blij van wordt
Ik heb juist zelf een doos naar de kringloop gebracht en wss zijn er binnenkort mensen blij met mijn spullen, allé dat hoopik maar

Marijke zei

Oh ik wil ook graag meedoen! Mijn beste kringwinkelaankoop is zonder twijfel Popje. Ik kocht twee jaar geleden een simpel babypopje voor 1 euro. Ik deed haar een kleedje aan van een afgedankte knuffel en sinds dan is ze Anna's pop en vergezelt ze haar overal naartoe. Als ik uittel hoeveel uren plezier ze haar al heeft opgeleverd, was het zeker de beste investering ooit. En voor Anna is het genoeg dat ze haar oogjes sluit als ze ligt, ben ik blij dat ze geen andere opties heeft!

ann zei

Waar begint mijn hartje sneller van te slaan als ik het ergens zie liggen?
Op nummer 1: tegelspreuken (de witte tegeltjes met bruine letters en een bruin kadertje), op nummer 2: oud servies van Boch (liefst iets met wit en blauw) en op nummer 3: kleine schattige witte porseleinen vaasjes (gewoon leuk om ze allemaal bij elkaar te zetten als decoratie).
Heel mooi boek en het zou hier perfect passen in de gepimpte kringloopwinkel-kast ;-)

Judith zei

In de lokale kringloop ging ik op zoek naar een buffetkastje voor mijn keuken voor mijn nieuwe kamer. Tijdens het zoeken liep ik echter tegen een prachtige petrolblauwe hoge kast aan met gouden ornamentjes. Deze was eerst gebruikt als display voor droogbloemen, zelfs de verkoopster was verbaast dat de kast te koop stond. Kort gezegd: de kast ging mee naar mijn kamer en overleefde de samenwonen-verhuizing. De kast staat hier nog steeds te pronken. :)